top of page
  • תמונת הסופר/תGilli Parann

מה, הפנסיה שלי תהיה רק 2,400 ₪? זה פחות ממחצית השכר שלי

עודכן: 11 באפר׳ 2022


את מ' הכרתי דרך המלצה של קולגה שישבה איתי לפגישה. בסיומה, היא חשבה שהחברה שעובדת איתה תשמח גם כן לסיוע פנסיוני. מדובר בעובדת שכירה מזה עשרים שנים כמעט רצופות. היא לא החליפה עבודות רבות וכיום יש לה תפקיד יציב בארגון גדול ומסודר בישראל. נתונים אלו גרמו לה להניח שהיא יכולה להיות רגועה, שכן המערכת בוודאי דואגת לה. לכן גם לא טרחה לבדוק את הדו"ח השנתי מקרן הפנסיה שלה. כשהגיעה לפגישה איתי, בה פרסתי בפניה את הגובה הצפוי של קצת הפנסיה העתידית שלה, היא נדהמה עד כמה זו עומדת להיות נכונה: 2,400 ש"ח לחודש בלבד.


מה בעצם השפיע על גובה הקצבה החזוי של מ' והפך אותו לנמוך כל כך?


• במשך שנים היא שילמה דמי ניהול גבוהים מאוד מבלי לנסות לבדוק, להתמקח על כך או להתייעץ עם סוכן.


• המסלול בו היא נמצאת - סולידי עם סיכון אפסי על כספי תגמולים שניתן להשתמש בהם רק בגיל הזקנה - כלל לא מתאים לגילה. הוא מיועד לאנשים מבוגרים ממנה בהרבה ולא מומלץ לצעירים שיכולים לקחת סיכון גבוה יותר שיניב תשואה גבוהה יותר. בקרנות הפנסיה יש כיום מסלול מותאם לפי גיל, אך מ' לא ידעה על כך ולא עשתה בו שימוש.


• השכר שלה גבוה ב-30% מהשכר המבוטח לפנסיה. המעסיק מפקיד כספי פנסיה על משכורת בסיס נמוכה מאוד שלא כוללת רכיבי שכר נוספים וגבוהים למדי. זהו אקט חוקי לחלוטין שיש חברות הנוקטות בו.


נתונים אלו, בתוספת הפסקות עבודה שונות שלקחה מ' (חופשות לידה ותקופות אבטלה שבהן לא דאגה להפקיד עצמאית כספים פנסיוניים), הביאו אותה למצב החשבון העגום הזה.


לאחר שניתחתי את מצבה של מ', נתתי לה את ההמלצות הבאות:


• העלאת אחוז ההפקדה לעובד ל-7% מתלוש השכר. מעבר לצבירה גדולה יותר לפנסיה, הפקדה כזאת גם מספקת הטבת מס.

• פתיחת קופת גמל להשקעה עם הפקדה חודשית מהבנק, כדי לצבור כספים נזילים שיוכלו לשמש את מ' בגיל הפרישה או לפניו, אם כך תרצה.


• שינוי מסלול ההשקעה בפנסיה למסלול לפי גיל, המתאים יותר למצבה.


• מעבר לקרן פנסיה עם מבנה דמי ניהול מותאם אישית שיורד עם השנים לפי גובה הצבירה.


כפי שאני עושה עם כל לקוח, קבעתי עם מ' שניפגש שוב בשנה הבאה כדי לבחון את המצב, השיפור שהתקיים בו והיכולת לשפרו עוד יותר.


גם אתם רוצים שירות כזה? מוזמנים לתאם איתי פגישה ללא כל התחייבות או עלות.


33 צפיות0 תגובות
bottom of page