top of page
  • תמונת הסופר/תGilli Parann

בהובלת לשכת סוכני הביטוח: רשות שוק ההון תסדיר את מעמדם של ילדים עם מוגבלויות בקרנות הפנסיה

לפני כחודשיים התקיימה ישיבה בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת, בראשה עומד ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה), בנושא פנסיה להורים לילדים עם מוגבלות. את הדיון יזם ח"כ מאיר כהן (יש עתיד). בוועדה השתתפו בין היתר נציגי לשכת סוכני הביטוחשחר שמאי וגילי פארן, אשר הובילו את המהלך מצד הלשכה לטיפול בלקונה בתקנוני קרנות הפנסיה החדשות אשר פגעה במעמדם של ילדים עם מוגבלות בעת שהוריהם ניידו את כספם בין קרנות פנסיה.

תקנון קרנות הפנסיה החדשות קובע כי ילד עם מוגבלות יהיה זכאי לקצבת שאירים לכל ימי חייו (ולא עד גיל 21) בעת פטירת ההורה המבוטח בקרן הפנסיה. עם זאת, לאור לקונה בתקנון, נמצא כי בעת שהורה לילד עם מוגבלות מנייד את כספו לקרן פנסיה אחרת, חלק מקרנות הפנסיה הקולטות מפרשות כי הן אינן מחויבות לשלם לילד קצבת שאירים לכל ימי חייו אלא רק עד גיל 21.


גילי פארן: "הצדק נעשה. לא היה לי ספק שזה חייב לקרות. כסוכן ביטוח שמטפל במשפחות מיוחדות לא היה לי ברור כיצד מתרחשת האפליה הזו מבלי שיהיה ברור לא ללקוח וגם לפעמים לא לנציג מחברת הביטוח מה המשמעות של זה. אין שום סיבה לא לקבל ותק של ילד מיוחד. קרנות הפנסיה מבטחות ללא הצהרת בריאות מיליוני אנשים עם בעיות רקע חמורות פי כמה והסיכון שלהם גדול מזה של הילד המיוחד.

"מדובר בתיקון חשוב של עיוות היסטורי ובזכות המאבק שלנו עשרות אלפי אם לא מאות אלפי ילדים בעתיד יוכלו להתקיים בכבוד. כפי שאמרתי גם לחברי הוועדה, קרן פנסיה זה ערבות הדדית ולדאוג לחלש. אני מודה לח"כ מאיר כהן וח"כ ישראל אייכלר על תרומתם הגדולה לנושא ועזרתם להביא לידי פתרון נדרש".


הכתבה פורסמה במלואה באתר פוליסה בתאריך ה-07 לספטמבר, 2023



19 צפיות0 תגובות
bottom of page